یک‌سوم مردم جهان برند‌های تجاری اسرائیل را تحریم می‌کنند-راهبرد معاصر
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی: قطعنامه شورای حکام تعاملات میان ایران و آژانس را نادیده گرفته است قطعنامه شورای حکام علیه ایران تصویب شد پاسخ ایران به قطعنامه آژانس؛ راه‌اندازی مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژ‌های جدید و پیشرفته والری زالوژنی: جنگ جهانی سوم رسماً آغاز شده است وزیر خارجه ایران: عملیات وعده صادق ۳ علیه اسرائیل حتما انجام خواهد شد بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام کمال خرازی: رای دیوان بین‌المللی کیفری در صدور حکم بازداشت نتانیاهو رسواکننده غربی‌هاست نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد شهردار یک شهر در ایالت میشیگان: برای دستگیری «نتانیاهو» و «گالانت» آماده‌ایم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران آغاز فعالیت عراقچی در شبکه اجتماعی بلواسکای واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی درباره برجام ادعای اتحادیه اروپا: اقدامات هسته‌ای ایران «توجیه غیرنظامی معتبر» ندارد عراقچی: ایران به گام غیرفنی اروپا پاسخ مناسب می‌دهد

یک‌سوم مردم جهان برند‌های تجاری اسرائیل را تحریم می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر سه نفر در جهان یک نفر به دلیل جنگ غزه برند‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، نظرسنجی اخیر trust barometer نشان می‌دهد از هر سه نفر، بیش از یک نفر برند‌هایی را که به عنوان حامی یکی از اطراف درگیر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شناخته می‌شود، تحریم می‌کند. کشور‌های نفت‌خیز خلیج فارس و کشور‌های بزرگ با اکثریت مسلمان پیشتاز هستند.  در این نظرسنجی از ۱۵۰۰۰ مصرف کننده در ۱۵ کشور از جمله فرانسه، عربستان سعودی، بریتانیا و ایالات متحده نظرسنجی شد.

 

 عربستان سعودی با ۷۱ درصد بیشترین تعداد پاسخ‌دهندگان را به خود اختصاص داد و گفت که آنها برند‌ها را به دلیل حمایت درک شده از یک طرف تحریم می‌کنند. یک نظرسنجی که در ماه دسامبر توسط موسسه واشنگتن برای امور خاور نزدیک یک اندیشکده حامی رژیم صهیونیستی انجام شد، نشان داد که ۹۶ درصد از شهروندان سعودی معتقدند کشور‌های عربی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنگ غزه قطع کنند.

 

 در امارات متحده عربی، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برند‌ها را به دلیل جنگ تحریم می‌کنند. در اندونزی، بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان، بیش از یک نفر از هر دو نفر نیز اعلام کردند که برند‌ها را تحریم می‌کنند.

 

 تعداد پاسخ دهندگان از کشور‌های عربی و مسلمان که محصولات را به دلیل جنگ غزه تحریم می‌کنند، به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین جهانی ۳۷ درصد است که کمی بیشتر از یک نفر از هر سه پاسخ‌دهنده است.

 

 میدل‌ایست‌آی گزارش داده است که مصرف‌کنندگان در عمان، یک شریک کلیدی غربی، کالا‌های غربی را به دلیل حمایت آمریکا و متحدانش از رژیم صهیونیستی تحریم کرده‌اند. آنها از نوشیدنی‌هایی مانند Mountain Dew به Kinsa، یک برند نوشیدنی سعودی، روی آورده‌اند. در پاکستان، برند‌های محلی شروع به تولید محصولات محلی کرده‌اند تا جایگزین نوشابه.‌ها و لوازم آرایشی غربی شوند. 

 

 این نظرسنجی همچنین حاکی از افزایش ناسیونالیسم مصرف‌کننده در کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. تعداد پاسخ دهندگان در عربستان سعودی و امارات متحده عربی که گفتند برند‌های تولید کشورشان را نسبت به خارجی‌ها ترجیح می‌دهند به ترتیب ۱۳ و ۱۰ امتیاز افزایش یافت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر